Po co powstały ankiety online

W świecie biznesu, wprowadzanie niesprawdzonego pomysłu jest złym pomysłem. Przed wydaniem milionów dolarów na projektowanie, produkcję i wprowadzanie do obrotu produktu, firmy muszą najpierw dowiedzieć się, czy ktoś jeszcze chce go kupić. Proces ten nazywa się badaniem rynku.
Badania rynku to wielki biznes. Amerykańskie firmy każdego roku wydają miliardy dolarów na grupy fokusowe, testy produktów, wywiady i ankiety – wszystko w celu określenia, które logo jest lepsze, który smak chipsów jest najbardziej wciągający i która popowa piosenka będzie kolejnym wielkim hitem.
Aby zaoszczędzić czas i pieniądze, wiele firm zwraca się do badania rynku online. Badania, przede wszystkim, mogą łatwo być prowadzone online lub przez e-mail. Koszt badania jest dużo niższy.
Jako zachęta dla konsumentów do wypełnienia ankiet, firmy oferują im nagrody. Na stronach internetowych, takich jak e-nagrody i MySurvey, konsumenci mogą albo zarobić pieniądze, albo zdobyć punkty dla każdego badania. Punkty te można wymienić na nagrody, takie jak zniżki na produkty, darmowe podróże lotnicze lub karty na prezent.
Badania online z nagrodami to sytuacja korzystna dla firm, jak i konsumentów. Firma dostaje cenne badania rynku z docelowego badania, a konsumentowi płaci się za jego czas poprzez rabaty i gratisy produktów, które lubi.
Jedyny problem z nagradzaniem konsumentów przy wypełnianiu ankiet jest to, że daje im to motywację do oszukiwania. Im więcej ankiet wypełnisz, tym więcej punktów otrzymasz. Więc ludzie myślą: wystarczy losowo odpowiedzieć na pytania ankiety, tak szybko, jak to możliwe, ustalić kilka adresów e-mail, aby odpowiedzieć na to samo badanie pięć lub sześć razy, lub kłamią w kwestiach demograficznych (np. biały mężczyzna mówi, że jest czarną kobietą), aby wziąć udział w badaniach, do których w inny sposób się nie kwalifikują.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*