Dlaczego firmy prowadzą ankiety online?

Firmy inwestują w badania rynku, ponieważ dają im one dane, na których opierają swoje ważne decyzje. Dane mogą przyjść w postaci obiektywnych liczb (ile razy przeciętny konsument kupuje popcorn każdego roku) lub opinii subiektywnych (dla każdego konsumenta idealny popcorn będzie smakować inaczej). Po przeprowadzeniu badania zbierane dane są analizowane pod kątem trendów i innych wzorców zachowań konsumentów, które mogą pomóc firmie w podejmowaniu świadomych decyzji o tym, jak zaprojektować i sprzedać swój produkt.
Istnieją dwa podstawowe etapy w czasie prowadzenia badań rynku: pierwotne i wtórne. Co dziwne, badanie wtórne jest na pierwszym miejscu. Badania wtórne wykorzystują istniejące źródła, aby znaleźć informacje o rodzaju produktu, który firma chce sprzedać i obecnego rynku dla tego produktu. Te istniejące źródła mogą być artykułami z gazet i czasopism, oficjalnymi dokumentami ekspertów branżowych lub rządowych statystyk.
Kiedy firma zebrała wszystkie istniejące badania rynku z dostępnych, jest gotowa zrobić podstawowe lub oryginalne badania. Pierwotne dane firma generuje poprzez własne grupy dyskusyjne, wywiady i ankiety.
Istnieją dwa rodzaje badań pierwotnych: jakościowe i ilościowe. Badania jakościowe są bardziej szczegółowe i koncentrują się na uzyskaniu odpowiedzi na poszczególne pytania i wątpliwości. Przykładami badań jakościowych są wywiady ostrości grup i jeden na jednego. Badania ilościowe wykorzystują ankiety do zbierania dużych ilości danych, które mogą być analizowane statystycznie. Analiza statystyczna jest przydatna do identyfikacji trendów i przewidywania przyszłych nawyków kupowania.
Badanie ilościowe wykorzystuje zestaw pytań do generowania i ma za cel uchwycić reakcje ze strony konsumentów. Reakcje te mogą być zarówno nagrane przez samego konsumenta lub przez badacza zadającego pytania. Badania prowadzone są zarówno osobiście, telefonicznie, pocztą, e-mailem lub za pośrednictwem strony internetowej.
Konsumenci, którzy odpowiadają na badania są nazywani panelem ankiety. W kategoriach statystycznych, im większy i bardziej ukierunkowany panel badania, tym bardziej dokładne wyniki będą. Jeśli wiesz, że twoim celem demograficznym jest kobieta w wieku od 25 do 50, chcesz badać, jak najwięcej kobiet w tym przedziale demograficznym, jak to możliwe, a nie wszystkich ludzi. Tylko wtedy będzie można uzyskać dokładną ocenę tego, co kobiety w tej grupie wiekowej na ogół myślą o twoim produkcie.
Istnieje wiele sposobów, aby znaleźć panele badania. Rozmowy telefoniczne są popularną metodą („Czy jest ktoś w domu w wieku od 18 do 25 lat?”), coś co określa się jako „przechwytywanie centrum,” gdzie ludzie spacerujący przez centrum są zatrzymywani i zapytani, czy chcą wziąć udział w ankiecie. Poczta to kolejny sposób na publikowanie ankiet. Jednak w ostatnim czasie najbardziej zyskują na popularności ankiety prowadzone przez internet, tj. ankiety online.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*