Ankiety online – plusy i minusy

Internet i e-mail to szybsze i tańsze metody dotarcia do respondentów. To kosztuje znacznie mniej, aby wysłać e-mail z badaniem, niż wykonywanie połączeń telefonicznych lub wysłanie pocztowych ankiet.
Ponadto, e-mail ma wyższy wskaźnik występowania niż inne metody badania. Częstość występowania bada się na podstawie określenia odsetku osób, które w rzeczywistości odpowiedziały na ankiety. Ludzie są bardziej skłonni do odpowiedzi na ankiety internetowe lub dostarczone za pomocą poczty e-mail, ponieważ mogą one wypełnić je w swoim czasie, w przeciwieństwie do badań telefonicznych. Ponadto, e-maile są stosunkowo łatwe do wypełnienia i wysłania z powrotem, w przeciwieństwie do zwykłej poczty.
Kolejną zaletą badań e-mail jest to, że firma może wykorzystywać swoją stronę internetową, aby generować kontakty. Wiele firm ma już opcje dla klientów, aby zarejestrować się, aby otrzymywać biuletyny e-mail (newsletter) i inne powiadomienia elektroniczne. Firma może wykorzystać tę listę kontaktów e-mail do wysyłania ankiet skierowanych do obecnych klientów.
Dostępne programy mogą pomóc firmom szybko tworzyć i rozpowszechniać ankiety. Niektóre programy obejmują gotowe szablony ankiet, a także porady na temat pisania własnych ankiet, list i zarządzania narzędziami śledzenia i raportowania.
Badania mogą być potężnym, a jednocześnie subtelnym narzędziem promocyjnym dla produktu lub usługi. Na przykład, poprzez zadawanie pytań na temat pozytywnych cech produktu („Jak ważne jest dobry smak coli?”), można sadzić pozytywne skojarzenia w umyśle konsumenta. A przy wyborze dotychczasowych klientów, można przypomnieć im o produkcie, który już im się spodobał, ale może o nim zapomnieli. Do tej pory, oczywiście.
Główną wadą ankiet są nadużycia. Wiarygodność statystyk badania zależy od czegoś, co nazywa się integralnością panelu. Istnieje wiele środków bezpieczeństwa, które firma może wykorzystać do zmniejszenia oszustów wypełniających ankiety i utrzymania wysokiej integralności panelu:
1. Zaproszenie. Konsument musi otrzymać zaproszenie e-mail do wzięcia udziału w ankiecie. To daje firmie możliwość sprawdzenia adresu i zapewnia, że ​​ta sama nazwa i dane kontaktowe nie są już przypisane do innego adresu e-mail w systemie.
2. Adres. Firmy mogą poprosić o adres do korespondencji, aby wysłać nagrody i kupony. Po raz kolejny, jeśli ten sam adres pojawia się przy wielu kontach e-mail, pozwala to wyeliminować oszustów.
3. Minimalny okres. Można ustawić minimalny czas na wypełnienie ankiety internetowej. Ten wycina oszustów, którzy latają po badaniu tylko losowo odpowiadając na pytania.
4. Blok odpowiedzi „linii prostej”. Istnieją oprogramowania, które automatycznie odrzucają badania, które udzielają odpowiedzi na tę samą literę lub numer do każdego pytania.
5. Adresy IP bloku. Jeśli ktoś zostanie złapany na oszustwie, można zablokować jego adres IP i tym samym powstrzymać od wypełniania wszelkich przyszłych badań. Zaleca się również, aby ograniczyć ilość badań, które mogą być składane z dowolnego jednego adresu IP, aby obniżyć wiele zgłoszeń.
6. Spójność demograficzna. Można także zacząć ankietę od prostych pytań demograficznych. Następne kilka pytań powinny zawierać kwestie demograficzne, które weryfikują płeć, wiek, poziom dochodów danej osoby, itp. Jeśli odpowiedzi na pytania profilowania demograficznego nie są zgodne z wcześniejszymi odpowiedziami, użytkownik powinien zostać zablokowany.
7. Pytania otwarte. Obejmują co najmniej jedną krótką odpowiedź. Należy wpisać pytanie opisowe. Oszuści nie będą mieli czasu, aby odpowiedzieć na pytanie otwarte kilka razy ze znacząco różnymi odpowiedziami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*