Ankiety internetowe

Ankieta internetowa jest jednym z pięciu ogólnych sposobów badań, które są zazwyczaj prowadzone za pomocą ankiet. Badania są również prowadzone przy użyciu poczty (rodzaj, który wymaga opłaty pocztowej), telefonu, wywiadów i ankiet z przypadkowymi osobami (respondenci są „przechwytywani” kiedy przechodzą przez obszar o dużym natężeniu ruchu). Ankieta internetowa najbardziej przypomina ten rodzaj badań. Tylko tym razem używasz e-mail, aby wysłać link, który przekieruje Cię do formularza HTML, który jest przeznaczony do wypełniania i składania za pośrednictwem komputera. Informacje są zbierane szybko, ponieważ tak szybko, jak respondent zakończy wykonywanie badania, jego odpowiedzi są natychmiast złożone. Ankiety internetowe mogą być również osadzone na swojej stronie internetowej za pomocą tego, co jest znane jako iframe. Iframe jest elementem HTML, który pozwala osadzić dokument HTML wewnątrz innego dokumentu HTML. Można również utworzyć ankietę Pop-Up na swojej stronie internetowej tak, że gdy użytkownik witryny odwiedza stronę, formularz HTML wyskakuje z ich strony internetowej. Jeśli ma wyłączoną funkcję okienek wyskakujących, wówczas ta metoda będzie zapobiegała ich przyjmowaniu ankiety. Można również utworzyć link do ankiety, który można wyświetlić na swojej stronie internetowej.

Ankieta internetowa jest opłacalnym sposobem przeprowadzania badania, które pozwala na gromadzenie dużych ilości informacji bez konieczności płacenia za ankieterów, dostawy papieru lub wysyłki, i nie wymaga oddzielnego wprowadzania danych do odpowiedzi i ich przetwarzania. Wzrost ilości badań internetowych wynika w dużej mierze z coraz bardziej powszechnego dostępu do komputerów. Szczególnie w kwalifikacjach organizacyjnych lub zawodowych, umiejętność otrzymania kwestionariusza i wypełnienia go w domu lub w biurze na komputerze jest bardzo wygodna dla większości ludzi. Można oczekiwać, że trzeba poczekać co najmniej kilka tygodni na kwestionariusz, który jest wysłany pocztą do respondenta i ma być zwrócony. Ankieta internetowa pozwala szybko zebrać dane w odpowiednim czasie. Informacje mogą być zbierane i przetwarzane w ciągu zaledwie kilku dni. Pozwala także respondentom poświęcić wystarczająco dużo czasu, aby dokładnie rozważyć wybór odpowiedzi i aby wprowadzić tekst dla pytań otwartych nieokreślonych. Jeśli informacje faktograficzne są wymagane wówczas respondent ma wystarczająco dużo czasu, aby skonsultować swoje odpowiedzi.

Możesz zwiększyć odsetek odpowiedzi do ankiet internetowych wysyłając respondentom wcześniej zawiadomienia o zamiarze badania. Dzięki temu twoi respondenci wiedzą, co jest treścią badania przed poświęceniem czasu na jego wypełnienie. Można również wysłać następne przypomnienia do respondentów, którzy nie ukończyli badania. Może być to stosowane w sytuacji, gdy badany musi wykonać badania w danym zakresie daty. Ankiety internetowe zakładają minimalny poziom umiejętności obsługi komputera. Techniczny charakter ankiet czyni je idealnymi do wyspecjalizowanych i dobrze określonych populacji, które mają dostęp do konta e-mail i / lub komputera. Odchylenie może spowodować zasięg kierowania populacji, gdzie, kiedy komputery i dostęp do Internetu nie są powszechne. Ustalenie odpowiedniego typu badania do podawania swoich respondentów musi podjąć ludność, która jest brana pod uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*